donderdag 29 november 2018

Zelf actieve kool maken

Over-leven Duurzame, kleinschalige zelfvoorziening in harmonie met mens en natuur Alles zelf maken met je eigen handen, hart en hoofd Over leven en overleven. Aktieve kool verkrijg je door koolstof met stoom te genereren. Hier wordt uit gelegd hoe je zelf een Koolstoffilter kunt maken. Doe Het Zelf ) nee kloopt actieve kool is namelijk koolstof wat thermisch bewerkt is om stoffen.


Net zoals je kool -doek maakt voor een vuurslag (vuursteen met staal) kun je ook zelf actieve kool maken.

Actieve kool neemt overigens graag vocht tot zich, dus ja. Houtskoolpoeder of actieve kool kan gebruikt worden voor het maken van make-up en het kleuren van zeep. Hoe belangrijk is actieve kool ,,, en kan je het zelf maken ? Een aquarium achterwand maken kun je eenvoudig zelf doen.


Zo zou het je huid mooier maken , je adem verbeteren. DIY gezichtsmasker met actieve kool. De glam glow masker kan je trouwens ook zelf maken. Dit is waarom actieve kool.

Na het maken van mijn natuurlijke gezichtspoeder heb ik de smaak te pakken gekregen van het zelf cosmetica maken en ben op. Goedkoper en net zo effectief zou het dus zijn om zelf tandpasta te maken. Eens per week poets ik mijn tanden met geactiveerde kool oftewel norittabletten. By Iris Maier Comments. Op deze Gifvrije Vrijdag ben ik de afgelopen weken bezig geweest met het maken van natuurlijke make-up.


De achterwand heb ik gemaakt op de manier die Art in het artikel Het zelf maken van een aquarium. Zeoliet en actieve kool worden gebruikt als extra filtering in zwaarbelaste vijvers. Lees hier hun eigenschappen, de toepassing en het onderhoud. Volgens de laatste trend zou je je tanden moeten poesten met actieve kool. Tuinslang, PVC of nylon zou ik zelf niet.


Dit komt als men de porien van de actieve kool groter wil maken door de kool met zuur. Bij een tuincentrum had ik actieve koolstof opgepikt. Mmmmmmmmm (zie mijn inzending van hoe je zelf industriele jenever kunt maken ). DIY maskertje, cleanser of scrub. Van de houtskool zelf word je natuurlijk niet.


Om zelf zuurkool te maken , heb je enkel witte kool , zout, een goed afsluitbare pot en geduld nodig.

Om het water drinkbaar te maken dient het weer te worden ‘opgehard’ door. Het gebruik van actieve kool als natuurlijk tandbleekmiddel (zonder te hoeven bleken). Wat een goede tip om je tanden witter te maken door kool te gebruiken!


Gewoon met My Magic Mud actieve kool tandpasta.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts